Державне агентство
відновлення та розвитку
інфраструктури України

» Водіям та перевізникам » Великогабаритні та великовагові транспортні засоби

Великогабаритні та великовагові транспортні засоби

В Україні запроваджені європейські стандарти щодо габаритно-вагових обмежень на дорогах


 Кабінет міністрів України підтримав постанову про лібералізацію перевезень великогабаритних і великовагових вантажів, якою запроваджуються європейські стандарти щодо габаритно-вагових обмежень. В ухваленому документі деталізовано й уточнено максимально допустимі навантаження на вісь залежно від кількості осей і міжвісної відстані.

  Проєкт постанови був підготовлений Міністерством інфраструктури, Державною службою України з безпеки на транспорті (Укртрансбезпека) та Державним агентством автомобільних доріг України (Укравтодор) у координації з учасниками ринку вантажних перевезень.

  «Минулого року ми розпочали масштабну реформу системи габаритно-вагового контролю. Нам уже вдалося запустити близько 100 майданчиків WIM та посилити адміністративну відповідальність за перевантаження. Як наслідок, кількість порушень, у порівнянні з попередніми роками, знизилась у понад 30 разів. Наступний крок — перехід на європейські стандарти щодо габаритно-вагових обмежень. Тривалий час перешкодою для цього були технічні характеристики українських доріг. Переважна їх частина будувалась ще в радянські часи і не була розрахована на сучасні навантаження» — розповів Олександр Кубраков, Міністр інфраструктури України.

  Для звичайних вантажівок максимальні значення фактичної маси на державних дорогах передбачають:

  • 18 тонн – для 2-вісних автомобілів;
  • 25 тонн – для 3-вісних автомобілів;
  • 32 тонни – для 4-вісних автомобілів;
  • 38 тонн – для 4-вісних автомобілів (з двома кермовими осями, ведучими осями та оснащених спареними колесами).

  Також встановлено норми для тягачів із напівпричепами. Для вантажівок, з'єднаних із причепом або напівпричепом (комбінованих), максимальні значення фактичної маси на державних дорогах передбачають:

  • 36 тонн – для 2-вісних тягачів із 2-вісним напівпричепом;
  • 40 тонн – для 2-вісних тягачів із 3-вісним напівпричепом;
  • 40 тонн – для 3-вісних тягачів із 2-осним, або 3-вісним напівпричепом;
  • 42 тонни – для 2-вісних тягачів із 3-вісним напівпричепом, що здійснюють перевезення одного або більше контейнерів або змішаних кузовів, максимальною довжиною 13,716 м (контейнеровози);
  • 44 тонни – для 3-вісних тягачів із 2-вісним, або 3-вісним напівпричепом, які здійснюють перевезення одного або більше контейнерів або змішаних кузовів, максимальною довжиною 13,716 м (контейнеровози).

   Нагадаємо, з 1 жовтня 2021 року в Україні запроваджена фіксація адміністративних правопорушень у сфері безпеки на автомобільному транспорті в автоматичному режимі. Зокрема, ці зміни передбачають:

  •  запуск фіксації правопорушень у сфері безпеки на автомобільному транспорті за допомогою системи зважування в русі (WIM);
  •  встановлення паритетної відповідальності учасників ринку вантажоперевезень;
  •  посилення відповідальності за невиконання законних вимог інспекторів Укртрансбезпеки;
  •  впровадження відповідальності за відмову або ухилення від проходження габаритно-вагового контролю;
  •  посилення адміністративної відповідальності за перевезення пасажирів і вантажів без необхідних документів.